MEDIACJA CZĘŚCIĄ KULTURY ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ
Żyjemy w środowisku VUCA, od osób zarządzających wymaga się zwinności w podejmowaniu decyzji, szybkiego reagowania na zmiany, pojawiające się obawy oraz konflikty.
Coraz częściej przedsiębiorcy określając misję i wartości firmy mówią o zarządzaniu opartym na kulturze dialogu i otwartej komunikacji. Dziś manager to lider, który potrafi zarządzać tworząc bezpieczne i ufne środowisko, w którym może rozkwitać otwarta komunikacja, współpraca i kreatywność. Tego oczekują od swoich pracodawców, osób zarządzających pracownicy. Jednak tam gdzie są ludzie pojawiają się konflikty.
Konflikt jest wpisany w nasze DNA, czy tego chcemy, czy nie. Jest tylko kwestią czasu kiedy się wydarzy, bo to, że się wydarzy jest pewne. Pytanie tylko, co my z nim zrobimy? Czy będzie destrukcyjny, czy twórczy?
Nikt nie lubi mówić o konfliktach, czy sporach w organizacjach. Wszyscy chcemy być postrzegani jako ci bezkonfliktowi. Dlatego umiejętność zarządzania konfliktami w środowisku pracy jest bardzo ważna. Osobom zarządzającym w firmach bardzo zależy na tworzeniu bezpiecznego środowiska pracy opartego na wzajemnym zaufaniu, zrozumieniu, współpracy i kreatywności.
Dla wielu organizacji ważne są wartości takie jak współpraca, umiejętność słuchania, otwarta komunikacja, zrównoważony rozwój i dla nich mediacja staje się naturalnym wyborem, który je odzwierciedla. Coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie mediacji do kultury zarządzania swoim biznesem.
DLACZEGO TO ROBIĄ?
Mediacja promuje kulturę współpracy i zrozumienia, a nie rywalizacji i antagonizmów. To wpływa pozytywnie na atmosferę w miejscu pracy. Ułatwia znalezienie rozwiązań dostosowanych do konkretnych potrzeb i sytuacji. Wzmacnia relacje między członkami zespołu. Dzięki uwzględnianiu potrzeb obu stron zespoły mogą skupić się na wspólnym celu, a nie na pogłębianiu różnic.
Poufność i prywatność mediacji wpływa na pozytywny wizerunek organizacji, firmy unikają negatywnego rozgłosu na zewnątrz związanego z konfliktami wewnętrznymi.
Mediacja ma wpływ na rozwój umiejętności komunikacyjnych wśród pracowników, ponieważ uczy umiejętności aktywnego słuchania, wyrażania swoich potrzeb w sposób jasny i uporządkowany.
Wprowadzenie mediacji do kultury zarządzania wymaga zmian w procedurach i regulaminach firmy, a także szkolenia zarządu i pracowników w tej dziedzinie. Jednak potencjalne korzyści dla kultury organizacyjnej i efektywności pracy są znaczące.
CO ZYSKUJE FIRMA?
Zaangażowanie i lojalność pracowników.
Rozwiązany konflikt - zyskany czas i pieniądze na rozwój firmy i zespołu.
Trwałość zespołu i wzmocnienie relacji między jego członkami.
Wizerunek pracodawcy otwartego na dialog i potrafiącego rozwiązywać sytuacje trudne.
A jak to wygląda w waszych organizacjach? Daj znać w komentarzu😊Polub! Udostępnij!
A jeśli chcesz wiedzieć jak zaimplementować mediację w kulturę zarządzania w twojej firmie odezwij się z przyjemnością pomogę.